Bankovanie je liečebná metóda, ktorú ľudstvo pozná už mnoho rokov. V našom centre sme ju zaradili do praxe kvôli rýchlemu efektu na kožu a svaly ľudského tela. Typické pre bankovanie je vznik modrín na koži, a práve tento dej je pre celkový efekt kľúčový. Či už ide o klasické bankovanie alebo bankovaciu masáž, terapiu lokalizujeme na problematické partie. Prisatím baniek na kožu vzniká podtlak, ten pôsobí na svaly, ktoré sa odlepujú od spodných vrstiev a zlepšuje sa tak pohyblivosť medzi nimi. Následne sa zvýši lokálne prekrvenie tkanív tým, že sa uvoľní viac  miesta pre prívod krvi. Zvýšením prekrvenia sa v tele zlepšuje aj odbúravanie prebytočných látok a zrýchľuje sa detoxikácia organizmu. Vznik modrín vydráždi lymfatický systém, ktorý sa stará o vyčistenie tkanivového moku. Je to teda cielené zanesenie medzibunkového priestoru, aby sa váš lymfatický systém zrýchlil a zlepšil detox. Cieľom bankovania je podporiť prirodzené regeneračné schopnosti organizmu.

Pri bankovaní u nás používame moderný typ baniek vyrobených zo silikónu. Ich výhodou je, že sa nemusia nahrievať a teda nehrozí popálenie ohňom. Ľahko sa s nimi ovláda intenzita podtlaku. Sú vhodné aj na terapiu pre deti.

Vhodné pre:

• Bolesti hlavy a migrény
  • Zápal vedľajších nosných dutín
  • Zápaly horných a dolných dýchacích ciest
  • Choroby tráviaceho traktu
  • Niektoré choroby srdca, ciev a krvného obehu
  • Reumatické ochorenia – aplikuje sa mimo akútnych zápalov
  • Bolesti a zápaly nervov
  • Kŕčové žily (varixy) – aplikuje sa mimo akútnych zápalov

POZOR na:

• Horúčky a infekčné ochorenia aj v ranných štádiách
  • Tehotenstvo až do 4. mesiaca